Audyt SEO strony internetowej

Przyjrzymy się twojej stronie internetowej i damy wytyczne co należy poprawić

Audyt SEO to szereg działań mających na celu zbadanie strony pod kontem dostosowania do wyszukiwarek internetowych – SEO (Search Engine Optimization) oraz użytkowników – Usbility. Analiza SEO polega na wykryciu błędów w budowie strony oraz ich wskazaniu zleceniodawcy. Na podstawie raportu należy następnie przeprowadzić optymalizację strony www.

Usability to dostosowanie strony pod kontem odwiedzających użytkowników. Jeśli twoja strona charakteryzuje się wysokim współczynnikiem odrzuceń (informacje te możesz pobrać z google analitycs) oznacza to, że nie jest czytelna dla użytkowników a co za tym idzie, nie wiedzą jak się po niej poruszać.

Po co wykonuje się audyty stron?

Jeśli Twoja strona nie osiąga „maksymalnych obrotów” i ma znikomą liczbę odwiedzin jest to powód aby przeprowadzić audyt strony. Oto najważniejsze powody, dla których musisz przeprowadzić audyt strony internetowej.

Twoja strona nie znajduje się na pierwszej stronie Google. Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie. Główny ruchu na stronie a co za tym idzie ekspozycja produktów i usług wiąże się z obecnością na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania w Google. Audyt SEO może pomóc stronie wyeliminować błędy, które nie pozwalają jej osiągnąć top dziesięć. Nie muszę chyba wspominać, że strony z pierwszej dziesiątki otrzymują blisko 96% wszystkich kliknięć.

Niski współczynnik konwersji. Wygenerowanie dużego ruchu na twojej stronie jest bardzo ważne, ale sam ruch nie przyczyni się do zwiększenia zysków firmy. Gdy potencjalni klienci odwiedzają stronę, decydują w ciągu pięciu minut o tym czy kupią coś u ciebie czy też będą szukać dalej. Jeśli masz tysiące, dziesiątki tysięcy unikalnych odwiedzających twoją stronę musisz wiedzieć jedno. Tysiące odsłony witryny nic nie znaczą, jeśli współczynnik konwersji pozostaje na niskim poziomie. Audyt strony wykaże co jest tego przyczyną.

Twój współczynnik odrzuceń jest wysoki. Ten czynnik jest powiązany również z niskim współczynnikiem konwersji. Jak już wspomniałem dla powodzenia biznesowego twojej strony najistotniejsze jest pierwsze pięć sekund – stanowi ono być albo nie być. Jeśli widzisz, że odwiedzający szybko opuszczają twoją stronę nie przeglądając pozostałych podstron, lub nawet oferty znaczy, że masz dużo do poprawy. Ludzie zwykle klikają natychmiast, jeśli znajdują istotne dla nich informacje/produkty/usługi. Jeśli u ciebie jest inaczej audyt SEO może ujawnić, co dokładnie jest przyczyną wysokiego współczynnika odrzuceń i co należy poprawić.

Ruch i konwersję pozyskujesz głownie dzięki Adowords. Być może masz aktualnie uruchomioną kampanię „pay-per-click” w google adwords dla swojej strony. Oczywiście google adwords może być skutecznym sposobem na przyciągnięcie klientów i konwersji, ale sam przyznasz, że jest to kosztowne. Adwords często jednak nie jest tak skuteczny jak obecność na wysokich pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania.Poza tym nawet jeśli masz dostatecznie dużo pieniędzy do wydania na adwords a strona jest nieczytelna jedyne co osiągniesz to ruch oraz… wysoki współczynnik odrzuceń. Audyt SEO uchroni cię przed nieefektywnym wydawaniem pieniędzy na adwords.

Prowadzisz kampanię SEO, która nie przynosi efektów. Jeśli sam prowadzisz kampanie SEO lub zlecasz pozycjonowanie strony internetowej agencji i nie masz efektów to wiedz, że coś się dzieje… Każde pozycjonowanie musi być poprzedzone gruntownym audytem strony! Dlaczego? Wyobraź sobie, że jadąc w wyścigu przebiłeś oponę. Wymieniłeś ją a przy okazji zatankowałeś super paliwo, które powinno dać ci przewagę nad konkurencją i zwycięstwo w wyścigu. Zapomniałeś jednak o jednym – wymieniając koło zapomniałeś je przykręcić śrubami. Czy masz szansę przejechać 60 km i zająć miejsce na podium? Tak samo jest z pozycjonowaniem niezoptymalizowanej strony. SEO charakteryzuje się ciągłym zmianomi. Google zawsze analizuje i wprowadza poprawki w swoje algorytmy wyszukiwania, często bez ostrzeżenia. Może słyszałeś jakich spustoszeń w rankingach dokonały Panda i Pingwin?

Chcesz być wysoko? Wykonaj SEO audyt strony

Profesjonalny audyt SEO nie tylko stanowi podstawę do udanej kampanii SEO poprzez identyfikację przeszkód i barier dla pozycjonowania, ale co również ważne, pozwala zachować ciągłą zgodność z wytycznymi google. W wysoce konkurencyjnym rynku wyszukiwarek internetowych, nadążanie ze zmieniającymi się standardami SEO jest kluczem do zachowania przewagi nad konkurencją. Regularne wykonywanie audytu swojej stroniy internetowej pozwala utrzymać obecność na czołowych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania nawet przy w algorytmach Google.

Chcesz zlecić audyt swojej strony internetowej?
Dobrze trafiłeś! Znamy się na tym doskonale. Skontaktuj się z nami;

Tel. +48 600 759 357
Mail: biuro@zenjo.pl

ZAPYTAJ O WYCENĘ!