Dobra strona firmowa – czyli jaka?

Dobra strona firmowa – czyli jaka?

Dobra strona firmowa – czyli jaka?

Podstawą zaistnienia w sieci każdego przedsiębiorstwa – bez względu na branżę – jest stworzenie profesjonalnej strony internetowej. To właśnie ona jest jednym z tych miejsc, w którym klient zapoznaje się z ofertą, przegląda zdjęcia i zdobywa wiedzę na temat funkcjonowania danej firmy. Jednak jak pokazują badania współczynnik odrzuceń jest dosyć wysoki i wynosi od 30 do nawet 60%. Co to oznacza? Otóż ponad połowa konsumentów nie wchodzi na zakładki strony internetowej i opuszcza ją bez zbędnego zastanowienia. A w ten sposób traci się szansę na zdobycie potencjalnych klientów. Zatem czym powinny się cechować profesjonalne strony internetowe, które zainteresują konsumenta? Oto kilka podstawowych zasad.

Odpowiedni układ
Profesjonalne strony internetowe powinny przede wszystkim być użyteczne, funkcjonalne, przejrzyste i łatwe w obsłudze. Dlatego podczas ich projektowania należy dążyć do tego, aby posiadały one zwięzłą strukturę i intuicyjną nawigację. Zamiast przypadkowo porozrzucanych zakładek i odnośników, warto zadbać o ich posegregowanie i pogrupowanie (na przykład w działy tematyczne). Przy tworzeniu stron www przyda się zasada „mniej znaczy więcej”, czyli unikanie nadmiaru kolorów, gadżetów, animacji i wszelkiego rodzaju mediów.

Kluczowe informacje
Projektując strony www należy pamiętać o tym, iż ich główną funkcją jest dostarczenie odpowiednich informacji. Dlatego też dobrze wykonane strony internetowe powinny zawierać informacje o firmie (rzetelne i zgodne z prawdą), jej ofertę oraz dane kontaktowe. Pozytywnym dodatkiem może być przedstawienie dotychczasowych osiągnięć i sukcesów oraz zaprezentowanie opinii zadowolonych klientów. Bardzo przydatnym rozwiązaniem jest umieszczenie na stronie zakładki FAQ, czyli listy najczęściej zadawanych pytań.

Nowoczesne dodatki
Profesjonalne strony internetowe to nie tylko ładny wygląd i wyczerpujące informacje. Świat techniki nieustannie idzie do przodu – i dlatego dobra strona www musi za tym nadążyć. Dlatego tak istotne jest zintegrowanie strony internetowej z mediami społecznościowymi (co zwiększa grono potencjalnych odbiorców) i dostosowanie jej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Pozycjonowanie strony
Dobrze zaprojektowana i wykonana strona internetowa to połowa sukcesu. Równie ważne jest odpowiednie pozycjonowanie, które – przeprowadzone w sposób prawidłowy – przynosi wymierne efekty. W dobie wszechobecnej konkurencji należy zadbać o wysokie miejsce w wyszukiwarkach, co ma decydujące znaczenie w liczbie odwiedzin danej witryny. Dobre strony internetowe muszą być widoczne w sieci.

Stworzenie dobrej strony internetowej jest jednym z elementów osiągnięcia sukcesu. Dlatego zadanie jej utworzenia warto zlecić profesjonalistom. Dlaczego? Otóż firmy specjalizujące się w pisaniu stron www posiadają odpowiednią wiedzę, doświadczenie i znajomość rynku. Dzięki temu doskonale wiedzą, jak stworzyć stronę funkcjonalną, czytelną i uniwersalną. Oprócz tego dysponują odpowiednimi narzędziami, które pozwalają ograniczyć czas oczekiwania do niezbędnego minimum. W tworzeniu strony internetowej nie można pozwolić sobie na półśrodki, a profesjonalna firma gwarantuje zaangażowanie wielu ludzi – programistów, grafików, copywriterów i pozycjonerów. Dzięki temu klient zyskuje pewność, iż otrzyma produkt na najwyższym poziomie.

Potrzebujesz strony internetowej dla swojej firmy? Sprawdź naszą ofertę.