SEO i SEM

SEO i SEM

SEO i SEM

Internet jest obecnie jednym z najbardziej nośnych form przekazu. Nic więc dziwnego, że wiele firm wykorzystuje go jako okno wystawowe dla swoich produktów i usług. Wśród najbardziej popularnych form marketingu w wyszukiwarkach internetowych jest SEO – czyli pozycjonowanie stron internetowych oraz SEM – czyli płatna reklama w Google, częściej znana pod nazwą Google AdWords. Czym różnią się te dwie formy marketingu? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach czyli SEO

SEO (czyli Search Engine Optimization) jest procesem dostosowania strony do zdobywania wysokich pozycji w indeksie Google. Pozycjonowanie skupia się na wynikach organicznych/naturalnych niepłatnych. Przed przystąpieniem do pozycjonowania strony internetowej należy przeprowadzić audyt SEO. Wykaże on, które elementy strony należy poprawić aby pozycjonowana strona mogła walczyć o czołowe lokaty. Równie ważnym czynnikiem co audyt jest analiza konkurencji. Dzięki niej możemy nakreślić skuteczną strategię oraz sprawdzić z jakich technik korzystają nasi przeciwnicy. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym polegającym na osiągnięciu i utrzymaniu wysokich pozycji. Wymaga dużej wiedzy praktycznej, oraz ciągłej aktualizacji wiedzy, gdyż algorytmy Google odpowiadające za wyświetlanie top 10 nieustannie się zmieniają.

SEM czyli reklama w Google

Linki sponsorowane wyświetlane nad naturalnymi wynikami wyszukiwania czyli SEM lub potocznie nazywane AdWords stanowią dobrą alternatywę lub uzupełnienie strategii marketingu w wyszukiwarkach. W przeciwieństwie do pozycjonowania stron, AdWords daje natychmiastowe efekty, nie wymaga też optymalizacji strony. Jedynym zadaniem jakie stoi przed firmą, która chce skorzystać z tej formy reklamy jest:

  • Dobór słów kluczowych
  • Ustalenie budżetu
  • Napisanie tekstów reklamowych
  • Przelanie środków na konto Google

Reklama wyświetla się zaraz po założeniu kampanii oraz zaksięgowaniu środków na koncie. Możemy ją modyfikować na bieżąco za pomocą bardzo prostego i intuicyjnego panelu administracyjnego. Mamy w nim dostęp do wszelkich statystyk, kwoty jaka została nam na koncie oraz najczęściej klikanych frazach.

SEO czy SEM, co wybrać?

Pozycjonowanie strony jest dobrym wyborem gdy zakładamy kilkumiesięczny termin na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jest ono bardziej stabilne niż reklama AdWords, która znika zaraz po wyczerpaniu środków. Badania wykazały również, że ludzie często wolą kliknąć w naturalne wyniki wyszukiwania niż linki w banerach, gdyż wydają się one bardziej wiarygodne.

AdWords ma jednak jedną i niesłychanie ważną zaletę – natychmiastowe działanie, które może być jedynie budżetem. Co w takim razie wybrać? Najlepiej łączyć sensownie te dwie formy marketingu aby zdobyć jak najwięcej klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.