Pozycjonowanie. Co nas czeka w 2016?

Pozycjonowanie. Co nas czeka w 2016?

Pozycjonowanie. Co nas czeka w 2016?

Nowy Rok to czysta karta, setki planów i postanowień, nowe nadzieje i możliwości. Ta aura nie omija również pozycjonowania. Dlatego w Zenjo Group badamy, dociekamy i pokazujemy całą naszą wścibskość, aby przedstawić Wam trendy i prognozy w świecie SEO w 2016 roku. Swoje wróżbiarstwo nie będziemy opierać wyłącznie na naszym niezawodnym instynkcie, ale przede wszystkim wykorzystywać solidne fakty. W jakim kierunku będzie zmierzać polityka Google związana z rankingiem wyszukiwarek? Czy planuje on zaadoptować kolejnego już pupila, którego tak obawiają się pozycjonerzy? Jakie trendy utrzymają się w następnych 12 miesiącach? Opowiemy w artykule.

Last call dla mobilnych

Choć zeszłoroczne wytyczne Google w sprawie responsywności stron zebrały swoje żniwo, z pewnością wiele firm nie zdążyło wdrożyć koniecznych modernizacji, które zaspokoją ten trend. Dostosowywanie stron do różnych urządzeń nadal więc będzie w cenie, a wyniki opieszałych będą dynamicznie spadać na rzecz konkurencji. Dla wielu firm będzie to konieczność wygenerowania większych budżetów nie tylko na udoskonalenie witryny, ale również na odrobienie strat.

Jak najszybciej

Mobilny trend i coraz wyższe oczekiwania użytkowników sprawiają, że w 2016 roku istotną kwestią będzie właściwa optymalizacja serwisów. Optymalny czas ładowania się strony www wynosi 2-3 sekundy – im bardziej wydłużona się ten proces, tym bardziej spada konwersja. Szybkość swojej strony możesz zobaczyć na Pagespeed Insights od Google, która wyświetla wyniki zarówno dla użytkowników pełnoekranowych, jak i smartfonowców. Nie jest dobrze? Napisz do nas!

Rosnące znaczenie Rich Snipetts

Google nieustannie rozszerza ofertę, starając się jak najlepiej trafić w gusta swoich użytkowników – właśnie dlatego wyszukiwanie rozszerzone jest trendem, które będzie rosło w siłę w 2016 roku. Strony, na których wyszukiwarka będzie mogła znaleźć wartościową treść, będą nie tylko na wyższej pozycji, ale dzięki wynikom rozszerzonym mogą nawet kilkakrotnie zwiększyć konwersję. Jest o co walczyć.

TOP10 uzależnione od lokalizacji

Może się zdarzyć, że wypracowane dla klienta pierwsze miejsce pod konkretną frazą na nic się nie zda, kiedy użytkownik akurat będzie przebywał…w innym miejscu. Geolokalizacja ma mieć w 2016 roku większy wpływ na wyświetlanie wyników, dzięki czemu użytkownik sieci otrzyma propozycję zależną od tego w jakim miejscu się znajduje. Z pewnością wygeneruje to dodatkową trudność w pozycjonowaniu witryn.

Content nadal królem?

Umarł król, niech żyje król? Nic z tego. Wartościowe treści nadal będą istotnym elementem dla Google i Nowy Rok nie zmieni tej sytuacji. Dodatkowo algorytm Google jest bardzo łasy na social media, wyrzucając wyniki uwzględniające czynniki społecznościowe. Jesteśmy przekonani, że tworzenie atrakcyjnych tekstów, klipów, infografik i tweetów nadal będzie się opłacać.
Ciągłe zmiany Google sprawiają, że bez nieustannej obserwacji trendów i analizowania coraz większej ilości danych, skuteczne pozycjonowanie po prostu nie ma prawa bytu. Odpowiedzią na tą sytuację jest coraz popularniejsza forma rozliczania agencji abonamentowo, która powoli spycha do lamusa tradycyjną walkę o efekt i TOP10. Dlaczego? Ponieważ coraz ciężej ocenić, jaką pozycję zajmie dana fraza i co przyciągnie użytkowników najskuteczniej.
Podsumowując: 2016 rok z pewnością nie da branży wytchnienia i nie pozwoli ugruntować się dotychczasowym sposobom i metodom działania. Będzie więc bardzo ciekawie. Czy powyższe zmiany odczujemy w ciągu najbliższych miesięcy, czy nabiorą znaczenia dopiero w roku następnym? Czas pokaże.