Czym jest i na czym polega content marketing

Czym jest i na czym polega content marketing

Czym jest i na czym polega content marketing

Tradycyjne metody marketingowe stają się coraz mniej skuteczne. Dlaczego? Otóż większość odbiorców przekazów reklamowych staje się na nie uodporniona – wszechobecna reklama i nachalne zachęcanie do zakupu bądź skorzystania z danej oferty często wywołuje odwrotny skutek: zamiast zainteresowania pojawia się zniechęcenie. Odpowiedzią może być content marketing, czyli nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami za pomocą praktycznych, przydatnych i przede wszystkim atrakcyjnych treści marketingowych. Content marketing zaczyna być doceniany nie tylko przez użytkowników internetu, ale także przez wyszukiwarki – treści atrakcyjne są umieszczane na wysokich miejscach w rankingach wyszukiwania.

Czym jest content marketing

Działania oparte na content marketingu są bardzo przejrzyste – dana firma tworzy i dostarcza treści przydatne i atrakcyjne z punktu widzenia użytkownika, a tym samym zyskuje jego zainteresowanie i lojalność. Komunikacja z potencjalnymi klientami opiera się na rozrywce, dialogu i podsuwaniu pewnych rozwiązań. W ten sposób firma zyskuje miano eksperta w danej dziedzinie, a zadowolony użytkownik internetu (który na przykład na firmowym blogu znalazł rozwiązanie swoich wątpliwości) jest bardziej skłonny to zakupu produktów bądź usług danej firmy. Podstawą skutecznych działań jest połączenie udostępnianych treści ze specyfiką i branżą danej firmy.

Strategia content marketingu

Każde działanie marketingowe – także te oparte na atrakcyjnej treści – wymaga przyjęcia określonej strategii. Kwestią podstawową jest określenie celu i konsekwentne dążenie do jego realizacji. Celem content marketingu może być zbudowanie świadomości marki, wzrost odwiedzin strony internetowej bądź zbudowanie grupy lojalnych klientów. Każdy cel wymaga przyjęcia odpowiednich form i sposobów działania – na przykład wpisy na blogu, wysyłanie newslettera, umieszczanie na stronie prezentacji i materiałów wideo lub publikowanie profesjonalnych raportów. Kwestią podstawową jest regularność, gdyż tylko systematyczne działania przyniosą oczekiwany rezultat.

Działania w zakresie content marketingu przyniosą efekty tylko wtedy, gdy określone treści będą udostępniane jak najszerszej grupie odbiorców. Dlatego tak istotne jest ich promowanie i upowszechnianie. Z pomocą mogą przyjść portale społecznościowe, fora tematyczne lub akcje mailingowe.